Server Speed en Resultaten OnlineLive

Statistieken Google & Zoekmachine Optimalisatie

Zoekmachine Optimalisatie (SEO) is essentieel, omdat organisch zoeken aantoonbaar het meest waardevolle marketingkanaal is dat er is. Elk bedrijf dat online opereert, heeft SEO nodig.

Wanneer iemand een zoekmachine gebruikt om informatie te vinden die relevant is aan jouw product, dienst of website, dan moet je daar simpelweg zijn. Toch blijft er een constante strijd, zelfs in 2018, om de waarde van SEO te rechtvaardigen.

Deze pagina bevat alle gegevens die je moet weten over organisch verkeer, uitgaven en waarde voor de branche, zoekgedrag, Google en meer.

Hier zijn meer dan 60 verbluffende statistieken die je moet weten over zoekmachine optimalisatie.

Organische verkeersstatistieken

  • 32,5 procent : het gemiddelde verkeer deelt het eerste organische zoekresultaat van Google. ( Chitika )
  • 91,5 procent : het gemiddelde verkeersaandeel dat wordt gegenereerd door de sites die worden vermeld op de eerste pagina met zoekresultaten van Google. ( Chitika )
  • 1890 woorden : de gemiddelde lengte van een Google-resultaat van de eerste pagina. ( Backlinko )
  • 51 procent van alle websiteverkeer is afkomstig van organisch zoeken, 10 procent van betaald zoeken, 5 procent voor sociaal en 34 procent van alle andere bronnen. ( BrightEdge )
  • Meer dan 40 procent van de omzet wordt vastgelegd door organisch verkeer. ( BrightEdge )
  • 73 miljard : het geschatte aantal telefoontjes dat wordt gegenereerd door mobiel zoeken alleen aan het einde van 2018. ( Acquisio )
  • 8.5 : het gemiddelde aantal organische mobiele zoekresultaten dat Google op pagina 1 laat zien. Het bestond eerder uit 10 “blauwe links” in de zoekresultaten. ( SearchMetrics )
  • 8.59 : het gemiddelde aantal organische desktop zoekresultaten dat Google laat zien op pagina 1. ( SearchMetrics )

Industrie / bedrijfsuitgaven statistieken

  • $ 65 miljard : het bedrag dat bedrijven in 2017 aan SEO hebben besteed. ( Borrell Associates )
  • $ 72,02 miljard: het geschatte aantal merken en agentschappen in de Verenigde Staten komt in 2018 beschikbaar voor SEO-diensten. Naar verwachting zal het bedrag in 2020 stijgen tot $ 79,27 miljard . ( Borrell Associates )
  • > $ 5.000: het maandelijkse bedrag dat de meeste bedrijven besteden aan SEO. ( Moz )
  • Naar verwachting wordt 77,8 procent van de inkomsten uit zoekadvertenties in de VS voor 2017 naar verwachting verdiend door Google. ( eMarketer )

Local Search Behavior Statistics

  • 80 procent van de Google-zoekinteresse in ‘bij mij in de buurt’ kwam van mobiele telefoons in Q4 2014. ( Think with Google )
  • 4 op de 5 consumenten gebruiken zoekmachines om lokale informatie te vinden. ( Google / Ipsos MediaCT / gekocht )
  • 18 procent van de lokale zoekopdrachten op smartphones leidde tot een aankoop binnen een dag. ( Google / Ipsos MediaCT / gekocht )
  • 88 procent van de gebruikers zoekt op een smartphone, terwijl 84 procent zoekt op een computer / tablet. ( Google / Ipsos MediaCT / gekocht )
  • 54 procent van de smartphonegebruikers zoekt naar kantooruren, 53 procent zoekt naar een routebeschrijving naar een lokale winkel. ( Google / Ipsos MediaCT / gekocht )
  • 4 op de 5 consumenten willen advertenties op maat van hun stad, postcode of directe omgeving. ( Google / Ipsos MediaCT / gekocht )
  • > 70 procent van de consumenten zegt dat het belangrijk is om een ​​routebeschrijving en een belknop in advertenties te hebben. ( Google / Ipsos MediaCT / gekocht )
  • 2.1X : de toename van mobiele zoekopdrachten naar “winkels nu geopend” of “voedsel nu open” in het afgelopen jaar. ( Denk aan Google )
  • 1.3 : het aantal keren dat mobiele zoekopdrachten voor ‘waar te kopen / vinden / krijgen’ in het afgelopen jaar zijn toegenomen. ( Denk aan Google )
  • 65 procent van de mensen gebruiken hun telefoon in hun I-want-to-buy-momenten. ( Denk aan Google )
  • 76 procent van de mensen die op hun smartphones naar iets in de buurt zoeken, bezoekt binnen een dag een bedrijf en 28 procent van die zoekopdrachten naar iets in de buurt leidt tot een aankoop. ( Denk aan Google )

Gebruikerszoekgedrag Statistieken

  • 51,3 procent van de internetgebruikers over de hele wereld besturen mobiele apparaten en tablets, terwijl 48,7 procent gebruik maakt van desktops. ( StatCounter )
  • 15 procent van de miljoenen actieve Amerikaanse web gebruikers voerden ten minste één of meer zoekopdrachten per dag uit, 45 procent voerde ten minste één zoekopdracht uit in een week en 68 procent voerde die maand een of meer zoekopdrachten uit. ( Jumpshot / Moz )
  • 79 procent van de mensen deed een relevante actie op hun telefoon voordat ze een aankoop deed. ( Denk aan Google )
  • 39 procent van de kopers werd beïnvloed door een relevante zoekopdracht. ( Denk aan Google )
  • 3 : Het gemiddelde aantal woorden dat een typische zoeker gebruikt in zijn zoekopdracht. ( Jumpshot / Moz )
  • ~ 8 procent van de zoekopdrachten zijn geformuleerd als vragen. ( Jumpshot / Moz )
  • 8 procent van de zoekopdrachten op Google leidt ertoe dat de zoeker zijn zoektermen wijzigt zonder op resultaten te klikken. ( Jumpshot / Moz )
  • 21 procent van de zoekopdrachten leidt tot meer dan één klik op de resultaten van Google. ( Jumpshot / Moz )
  • 8 procent van de Google-zoekopdrachten resulteert in pogo-sticking (dat wil zeggen dat de gebruiker op een resultaat klikt, terugbotst naar de pagina met zoekresultaten en een ander resultaat kiest). ( Jumpshot / Moz )

Bouwstatistieken koppelen

  • Meer dan 1.000 woorden : de gemiddelde lengte van lange formulierinhoud die meer shares en links ontvangt dan kortere formulierinhoud. ( Buzzsumo / Moz )
  • 41 procent van de grote bedrijven ziet linkbuilding als de moeilijkste SEO-tactiek. ( Ascend2 / Conductor )

Google Statistieken

  • 130 biljoen: hoeveel webpagina’s weet Google vanaf 2017. ( Google via Search Engine Land )
  • ~ 2 biljoen : het geschatte aantal zoekopdrachten dat Google wereldwijd per jaar verwerkt. Dat komt neer op 63.000 zoekopdrachten per seconde; 3,8 miljoen zoekopdrachten per minuut; 228 miljoen zoekopdrachten per uur; 5,5 miljard zoekopdrachten per dag; en 167 miljard zoekopdrachten per maand. ( Search Engine Land )
  • 1 miljard +:  hoeveel mensen gebruiken Google Zoeken elke maand. ( Google via Business Insider )
  • 40-60 miljard : het geschatte aantal zoekopdrachten dat elke maand op Google in de VS wordt uitgevoerd. ( Jumpshot / Moz )
  • Meer dan 1.600: Hoeveel verbeteringen aan Google zoeken zijn in 2016 gelanceerd. ( Google )
  • 81,12 procent: het totale marktaandeel van de zoekmachine dat Google momenteel heeft. ( Netto marktaandeel )
  • 15 procent:  het percentage dagelijkse zoekopdrachten dat Google ziet waarvoor nog nooit eerder is gezocht. ( Google )
  • Minder dan 1 minuut : de duur van de gemiddelde Google-zoeksessie (vanaf het moment van de eerste zoekopdracht tot het laden van de pagina met zoekresultaten en de selectie van eventuele resultaten, plus klikken op de back-knop naar die SERP’s en selectie van nieuwe zoekresultaten) resultaten.) ( Jumpshot / Moz )
  • 30 procent van alle mobiele zoekopdrachten heeft betrekking op de locatie. ( Denk aan Google )
  • 66 procent van de afzonderlijke zoekopdrachten resulteerde in een of meer klikken op de resultaten van Google, terwijl 34 procent van de zoekopdrachten helemaal geen klikken kreeg. ( Jumpshot / Moz )
  • 3,4 procent van de verschillende zoekopdrachten in Google resulteerde in een klik op een AdWords (betaalde) advertentie. ( Jumpshot / Moz )
  • 0,9 procent van de zoekresultaten van Google.com krijgt een klik op Google Maps. ( Jumpshot / Moz )
  • ~ 0,5 procent van de klikken op Google-zoekresultaten gaat naar links in de Kenniskaart. ( Jumpshot / Moz )
  • 3 procent van de klikken op Google-zoekresultaten gaat naar beeldblokken. ( Jumpshot / Moz )
  • ~ 0,23 procent van de klikken op Google-zoekresultaten gaat naar Twitter-blokresultaten. ( Jumpshot / Moz )
  • 1,8 procent van de klikken op Google-zoekresultaten gaat naar YouTube. ( Jumpshot / Moz )
  • 0,16 procent van de klikken op Google-zoekresultaten gaat naar gepersonaliseerde Gmail / Google Mail-resultaten. ( Jumpshot / Moz )
  • 0,55 procent van de klikken op Google-zoekresultaten gaat naar Google Shopping-resultaten. ( Jumpshot / Moz )
  • 11,8 procent van de klikken van verschillende Google-zoekopdrachten resulteert in een klik op een Google-property, zoals YouTube, Google Maps, Gmail, Google Boeken, de Google Play Store op mobiel en Google+. ( Jumpshot / Moz )
  • ~ 25 procent van alle zoekopdrachten wordt verdeeld over de eerste 1MM-query’s, waarbij de hoogste 10MM-zoekopdrachten ongeveer 45 procent vertegenwoordigen en de hoogste 1BB-zoekopdrachten bijna 90 procent vertegenwoordigen . ( Jumpshot / Moz )
  • 25 procent van alle zoekvolumes vindt plaats buiten de top 100 miljoen zoekwoorden. ( Jumpshot / Moz )
  • 40,9 procent van Google-zoekopdrachten op mobiele apparaten resulteert in een organische klik, 2 procent in een betaalde klik en 57,1 procent in helemaal geen klik. ( Jumpshot / Moz )
  • 62,2 procent van de Google-zoekopdrachten op desktopapparaten resulteert in een organische klik, 2,8 procent in een betaalde klik en 35 procent in geen klik. ( Jumpshot / Moz )

SEO en andere marketingkanalen

  • ~ 20 : Het aantal keren dat SEO meer verkeersmogelijkheden heeft dan PPC op zowel mobiel als desktop. ( Jumpshot / Moz )
  • 45 procent van alle bedrijven zegt dat content marketing ‘sterk geïntegreerd’ is met hun SEO-strategie. ( Econsultancy )